Menu
Categories
Borgens ejendomsinspektør har vildt mange opgaver
19. marts 2017 Job & Uddannelse

 

I en så stor bygning som Borgen er der rigeligt at se til for en ejendomsinspektør. Og det står også hurtigt ret klart, når Brian Todsen, der sammen med to medarbejdere, har jobbet, begynder at fortælle, hvad der skal holdes øje med.

“Den korte forklaring er, at vi først af alt skal sikre os at alt det, som Borgens kunder ser, det virker. Vi har lejet lokaler ud til Borgens butikker, men det er jo deres kunder, som vi lever af, så de skal have en god oplevelse, fra de kører ind for at parkere bilen til de starter den og kører igen”, siger Brian Todsen til SønderborgNYT.

Ejendomsinspektør Brian Todsen har det helt store overblik.

“Det er vigtigt, at alting virker, så kunderne kan komme ind gennem dørene, bruge elevatorer og rulletrapper. Der skal være rent på gangene og toiletterne. Parkeringspladsen på taget og i kælderen skal også holdes i orden”.

Det som ingen ser

Hvis det blot var de ting, som kunderne ser og bruger, som Brian Todsen og hans to mand skulle passe og vedligeholde, så ville hans job være betydeligt lettere at overskue end det faktisk er.

“Jeg tjekker dagligt den overvågning, der er på ventilatorer, kølere, el, vand og varme. Jeg holder hele tiden vores adgangskontrol ført a jour. Vores alarmsystem tjekkes efter og jeg sikrer mig at vores overvågning virker optimalt”.

Hertil kommer der selvfølgelig løbende forbedringer af bygningen, hvor der skal bestilles håndværkere, holdes møder og så videre.

“Der er ugentlige og månedlige brandtest. Procedurerne bliver prøvet af og alarmerne testes jævnligt”, siger ejendomsinspektøren.

Det som mange ser

Der har været en del brandbiler med blå blink og hylende sirener ved Borgen.

“Det er sådan, at når der går en alarm et sted i bygningen, så gælder alarmen overalt og butiksansatte og kunder går udenfor, indentil sagen er undersøgt af Brand og Redning”, siger Brian Todsen.

SønderborgNYT har flere gange talt med brandfolkene, når de er ankommet i stort antal til en såkaldt blind alarm.

“Vi er ankommet. Borgen er evakueret og vi konstaterer, at beredskabet virker”, siger de.

Og Brian Todsen ser det på samme måde.

“Det er sikkerhed og den tager vi alvorligt. Vi tømmer Borgen for mennesker, når alarmen går. Og det er sådan, at vores alarmer reagerer på både røg og støv”.

Men der har også været alarmer, der ikke var blinde.

“Der har været masser af røg fra en brændende friture, der har været tændt en mindre brand på vores handicaptoilet og så var der ild i noget isoleringsmateriale i forbindelse med biografbyggeriet”, siger Brian Todsen, der kanm glæde sig over, at der på intet tidspunkt har været fare på færde for medarbejdere eller kunder.

Service til butikkerne

Når en butik rykker ud fra Borgen, så skal der håndværkere på banen, så der kan gøres klar til den næste lejer.

“Der bliver holdt møder med den nye lejer og så er vi med hele vejen”, siger Brian Todsen. Det er vigtigt for ham at vide, hvad håndværkere laver i bygningen, så der eventuelt kan slukkes for strøm og alarmer.

Og når den nye butik er ved at være klar, så skal Brian Todsen have den koblet op på alle husets installationer.

Masser af papir

Ligesom andre virksomheder, så har Borgen også en masse papirarbejde.

“Jeg skriver alt omkring de 25 kontrakter, som vi har med virksomheder udefra og jeg holder rigtigt mange møder med deres folk”, siger Brian Todsen, der kan glæde sig over, at han aldrig møder ind til en dag, hvor han ikke rigtigt ved, hvad han skal fylde den ud med.

“Og det er rutine at begynde en ny dag med at læse, hvad vagten har skrevet ind i vores dagsrapport”.

 

 

Del denne historie med dine venner. Tak!

Comments are closed
*